LÄSKIGT:S

0kommentarer

halloj!!

tänkte berätta om gårdagen och lite sånt då.,.......

i går var det skola som vanligt fast på förmiddagen så hade vi två nationellaprov i engelska...
fattade typ inge...
 
och sen efter skolan så var jag med Ofelia , Alma , Jåsefin och Elin <3

vi gjorde pankakstårta <3
och körde lite lekar igen då:))
vi var också vid en vattenkälla och i skogen:))
nu kommer en liten berättelse här vad som hänmde:S

först var vi i skogen och så.
sen så försökte Ofelia klättra upp för en jätte stor sten i skogen och då hittade vi en liten liten stege.
och det satt dom på en annan liten sten som var brevid den stora stenen så att ofelia skulle komma upp på den.
och då höll Jåsefin i hon och jåssan gled så hon tappade taget om den stora stenen så dom rammlade ner från typ 1,5 meter kanske eller högre. men dom landade mjukt iallafall. som tur var det mycket löv runt om .
och ofelia landade på jåsefin och jåssan fick lite ont i axeln men det gick över tror jag.
och precis när det hade hänt så blev det utryckning.
så det var en stor brand bil och 2 akutbilar med en båt bakom ena bilen.
och en ambulans och en polis.
och dom åkte mot oss och då cyklade vi efter dom. men vi kom lite efter eftersom att det var stora uppförsbackar.
och då cyklade vi snabbt till hyn för mitt kanotgäng hade träning. och jag var inte med för att jag hade ont i halsen.
och jag var jätte  rädd att det var någon av dom så jag cyklade deräckt dit.
men som tur var så var dom inte där.
så cyklade vi hem till ofelia igen sen och körde 12an och sen så cyklade alla hem.
jag cyklade typ 1 och en halv mil i går kanske till och med mer :))

aa det var det stora berättelsen om i går :))
otäck var den :S

men det som hade hänt kanske jag också ska berätta.

det var ett grabbgäng som var ute i en båt och fiskade och då tappade ena killen ner sin mobil i sjön och då skulle han ner och hämmta den och då fastnade han i jyttja eller vad det heter så man sjunker.
och han sjönk till midjan tror jag det var.
och han åkte in till sjukhuset tror jag.
för att vi mötte dom när vi cyklade hem så mötte vi alla.

det var en spännande dag kan man säga:))


                                                                                                                                                                  


i dag har jag mest bara chillat.

börjar med skolan som vanligt och sen hem.

men fick sjus hem eftersom att det rengnade ganska kraftigt :(

och sen fikade jag när jag kom hem och satte mig vid datorn och tittade på eva och adam i avsnitt :))

just nu lysnar jag på "guldet kom hem till slut" med extra allt :)))

så stolt över brynäs än faktiskt :))


har inte så mycket mer nu för jag ska snart äta lite mat och där står det korv och stuvade mackaroner på menyn:))




Kommentera

Publiceras ej