Hela gårdagen <3

0kommentarer

Hej Hej:)
 
I går så hade vi våran första serie match för denna sisong. (stavning?) Den gick iallafall super bra<3 Vi vann med 13-0 mot huddik/björkberg. Vi spelade grymt bra. Sen i går efter matchen så åkte vi direkt till rättvik för lite marknad. Jag köpte 13 par strumpor <3 Ett par var med angry birds och med döskallar, stjärnor. Det var jätte mycket olika till och med en ambulans och en mus jag köpte och usa strumpor. Iallafall så hade jag en grym dag i går. Vi 6 så gick vi på en jätte jätte fin restaurang. MAn hade utsickt över siljan och den långa bron. Den låg vid den. Den hette någon med villa tror jag men inte säker. Kanske den hette restaurang villa.. Men vet inte. Det var hur underbart god mat <3 Först så lärde man boka bord. men det gjorde vi på dagen. Sen så när vi kom dit var den en tjej som var särvitör som visade vårat bord. Vi fick sitta vid brasan <3 Först så kom dom med en liten korg med bröd och lite smör. Smöret var jätte gott. Sen så kom  servitören och frågade om beställningen. Och då hade dom en kvällens tips. Och den tog jag. Det var något kött och potatis gratäng och rödvin sås vid köttet. suuper gott<3 Sen så när vi hade ätit upp efter ett tag så kom servitören och frågade om vi ville ha efterrätt. Då tog jag lite glass bara för jag var så mätt. jag tog en kula rättviksglass. Den var den godaste vanilj glassen jag någonsin har ätit <3
Jag rekommenderar denna restaurang. Det var lite vänte tid men det var det värt. Det var till och med fullbokat så dom hade lite körigt (stavning?) :) Sen gick vi till husvagnen asså mormors och Rogers husvagn. Där satt vi och prata och sen så åkte vi hem vid typ halv tio. 'Somnade i bilen fast jag somnade i falun. Men jag fick sova iallafall :) Vi kom hem halv 11. Då var man parkerad i soffan och tittade på någon film på 4 an. När den var slut så gick vi och la oss<3 Sen nu idag så vaknade jag kl halv tio typ. men jag låg kvar i sängen och kikade på film till 10 ungefär. Sen gick jag ner och åt någon bröd som mormor köpte på rättviksmarknaden. Det var något tunn bröd. Det var segt och gott. Man lärde tugga ett tag. också hade jag på ost<3 Super gott var det. Och nu sitter jag här <3
Men det var hela min dag i går och lite av nu hitills av dagen.
 
Nu ska jag ner och pyssla. Tänkte ta en MP skiva och göra en skål. bilder kommer sen om jag ska göra en sån.
Men nu ska jag gå. Ha det bra <3
  

Kommentera

Publiceras ej