VILSE...

0kommentarer

Nu har jag varit så här klumpig igen....
 
 
 
Torsdag: Gick i skolan HELA dagen utan att bli sjuk. Sen så på kvällen skulle vi på is hockey men då så om jag skulle bli kall var jag rädd att jag skulle bli sjuk igen så jag och mamma kollade på farmen ist. Också åt vi pizza.
 
Fredag: Friluftsdag och jag var i backen med några av mina vänner. ( Linnea, Wilma , Sandra och Cornelia ) Vi hade jätte kul. Men en gång så skulle vi åka i skogen och då gjorde vi en egen väg.. Och då hände de. Vi åkte vilse ganska rejält så vi var kanske två kilometer bort tror jag...? Fast vi hade åkte de men vi gick inte upåp hela vägen utan vi gick ett skoterspår några hundra meter och då såg vi människor. Om vi inte hade sätt dom hade vi inte kommit tillbaka.... Då hade vi gått för långt! Vi var helt slut så när vi visste vart vi var så satt vi oss i snön och vilade. Men ja annars var de en lyckad dag. På kvällen åkte vi till mormor.
 
Lördag: Vaknade hos mormor för vi sov där. Fick lyx frukost och sen åkte vi ut för att åka och fiska. Vi åkte dit vid 11 tiden kanske..? Sen grillade vi korv. Jag och roger satt där och var nästan färdiga med våra ny grillade korvar och då hände de. Mitt spö lät jätte mycket och blev böjd där fram. Jag hade fisk på kroken. Jag och roger kastade i från oss korvarna ner på marken och sprang. Som tur satt jag fast mitt spö på skotern så de satt kvar. Jag höll i spö och roger höll i linan så då vevade jag in och efter två  tre minuter så fick vi upp en jätte stor röding. Den vägde nästan ett kilo. De var den största fisken jag har fått när jag metade. Riktigt häftigt! Sen kom vi hem till mormor igen och då fikade vi och sen åkte vi ut igen jag Roger och pappa föär att försöka få abborre. Vi fick bara en jätte liten så vi slängde i den igen för alla skulle ändå inte få något för den var så liten. Vi åkte hem och då lämnade vi fiske sakerna och tog en liten skoter tur. Vi åkte till hinsen och hälsade på några en snabbis. Sen kom vi hem och då stog maten på bordet och efter maten duschade jag och sen kollade vi på mello. MYS
 
 
Söndag: Vi åkte hem kvart över elva för jag hade samling kvart i tolv. Vi spelade mot strömsbro. Jag tyckte inte att vi spelade bra vi förlorade.. Ingen spalade riktigt bra. Vi hade jätte många borta och många som hade varit sjuk i veckan så ingen var riktigt på hugget. Sen kom jag hem och hade huvudverk. Jag var inte riktigt frisk för att spela tror jag. Sen på kvällen myste vi framför tv:n.
 
Måndag: Har inte hunnit med nå. Inte äns ätit frukost. Men jag ska göra de nu. Vi har ju sportlov :D
 
I morgon kommer vi åka till fjällen. Vi ska till stugan i fjätern. Fast vi åker på kvällen så jag hinner blogga. Tror inte mitt internett funkar där.. Men jag ska försöka. Vi kommer hem sen på lördagen och sen på söndagen så ska jag kanske dömma på morgonen och sen på eftermiddagen så ska jag ha kalas för släkten för jag fyller år på måndagen. Den 4/3 asså fjärde mars. Så då blir jag 14 år :D Ja jag vet inté riktigt vad jag vill ha mer än en IPhone 5. Ska fundera över dagen.
Men nu ska jag fixa frukost. :D
 
 
 
Tror jag vill ha en vit. Fast den vita är snyggast fram och svart bak. Men tror jag vill ha en vit. :D

Kommentera

Publiceras ej